Każdy pacjent mający wątpliwości lub obawy, czy jego prawa są przestrzegane, potrzebujący wsparcia i pomocy przy ich egzekwowaniu może skorzystać z pomocy Przedstawiciela Praw Pacjenta, którym jest Hanna Siudut (kontakt: h.siudut@pallmed.pl, tel.: 52 329 00 95 wew. 167)
Z pomocy Przedstawiciela mogą korzystać również osoby działające w interesie pacjenta (rodzina, przedstawiciel ustawowy lub osoba bliska).
Do zadań Przedstawiciela Praw Pacjenta należy m.in.:
- podejmowanie działań interwencyjnych w sytuacjach zgłoszenia naruszenia praw pacjenta;
- wskazanie trybu skargowego w przypadku naruszenia praw pacjenta;
- współpraca z kierownikami, koordynatorami i liderami procesów oraz zarządem w zakresie przestrzegania praw pacjenta;
- monitorowanie przestrzegania (poszanowania) praw pacjenta przez jednostki organizacyjne Pallmed sp. z o.o. udzielające świadczeń medycznych;
- przyjmowanie wniosków i skarg wpływających od Pacjentów;
- podejmowanie działań zmierzających do usunięcia przyczyny skargi;
- pomoc i współpraca z osobami (opiekunami, rodziną, przedstawicielami prawnymi) działającymi w interesie Pacjenta.